La visita
Fora de mi
El noi del vestit
Los gemelos Tupper arrasan la ciudad
Córrer sense por

LECTURA COMPARTIDA: "AQUEST BARRET NO ÉS MEU"

1 de gener del 2016


AQUEST BARRET NO ÉS MEU 
Autor: Jon Klassen
Ed. milrazones

"Aquest barret no és meu.
L'acabo de robar"

Aquest llibre me l'ha cagat el Tió aquest Nadal. Explica la història d'un peixet petit que roba un barret a un peix més gran. El peix petit es pensa que mai l'enxamparan perquè creu que el peix gran ni se n'adonarà i, si ho fa, mai aconseguirà atrapar-lo.

Però, s'equivocarà el peix petit? O aconseguirà salvar-se entre les algues més altes? No us penso explicar el final.

M'han agradat molt els dibuixos d'aquest llibre. M'encanta el peix petit. I pel que fa a la història, el final té un punt de misteri perquè no tinc molt clar com acaba del tot.








"Aquest barret no és meu" és un àlbum il·lustrat genial. M'agraden moltes coses.


M'agraden les il·lustracions: senzilles però plenes de detalls suggerents. Tan clares i evidents que es podria seguir la història sense llegir-la. De fet, fins i tot es pot inventar una altra aventura diferent seguint les il·lustracions. Això és una de les coses que més m'agrada quan tinc un àlbum il·lustrat a les mans: que les imatges t'acompanyin durant tot el camí.

M'agrada que qui explica la història sigui un dels personatges: el peix petit. I l'explica en primera persona. Curiosament, però, el que explica o, més aviat, el que ell suposa, no es correspon amb la realitat. Per tant, una cosa és el que pensa el peix petit que passarà i una altra, ben diferent, el que està passant. Això passa, per exemple, quan subestimes un altre com fa el peix petit.

La història és ben senzilla: un peix petit que roba un barret a un peix gran. El peix petit té un pla perfecte i, fins i tot, un còmplice -el cranc- que no li fallarà. O potser sí?

Jon Klassen crea una història perfecta amb un final sorprenent que genera discussions entre aquells que el llegeixen. I tu, què creus que passarà al final? Res no és el que sembla en "Aquest barret no és meu".

Per si encara no us hem convençut, mireu aquest booktrailer.





 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar un comentari al nostre blog!